
Koolitusest
Koolitus on praktiline protsess, mis koosneb minimaalselt 16. kohtumisest nelja kuu vältel ja eeldab järjepidevat praktilist tööd iseenda mõtete, uskumuste ja tegevuste analüüsimisega. Koolitus on suunatud treeneri kui isiksuse arengule, mitte niivõrd erialapõhiste pädevuste õppimiseks. Kasutatav metoodika: reflektiivne õppimine, iseseisev töö kirjanduse ja töölehtedega, supervisioon.
Coachid, kes osalesid reflektiivse õppimise kursustel, on öelnud: reflektiivne praktika tõstis eneseteadlikkust, millega kaasnes kindlustunde suurenemine; parem arusaamine kontekstist, milles ma töötan; paranes sportlase vajadustest arusaamine (Corpley, Miles, Peel, 2012).
Õppeprotsessi väljund sõltub
osaleja seatud eesmärkidest.
Võimalikud tulemused:
- tekib või areneb treeneri identiteet;
- tekivad oskused kasutada tasakaalustatud juhendamisstiili
- paraneb arusaam sportlase vajadustest, oskused hinnata sportlase võimekust ja potentsiaali, ning luua vastav treeningplaan
- kasvab tööriistakast enda ja sportlaste arendamiseks
- paranevad sportlaste tulemused ja isiklik saavutus
Reflektiivse õppimise ohud:
- treeneril on keeruline leida aega struktuurseks ja metoodiliseks reflekteerimiseks
- tulemus ei ole nähtav koheselt (protsessipõhine)
- emotsioonide reflekteerimine tekitab haavatavust ja ebamugavust.
Seetõttu võib reflektiivne õppimine toimuda üksnes professionaalse coachi käe all
Koolituse teemad
1. Coachi roll
2. Coachingu planeerimine fookusega sportlase arengul
3. Coachingu filosoofia
4. Võistluste keskkond
5. Praktiline treening – kuidas luua õppimist soodustav keskkond
6. Praktiline treening – kuidas tekitada motivatsioon
7. Praktiline treening – talendi areng
8. Coachingu taktikad
9. Kuidas treener õpib ja areneb
10. Emotsionaalne intelligentsus
11. Mentorlus kui arengut toetav tööriist
12. Reflektiivne praktika
13. Õppimine ja õpiteooriad
14. Tehnoloogia spordicoachingus
15. Kokkuvõte ja edasised plaanid
Valida on lisaks võimalik alljärgnevatest teemadest:
• coaching ja spordicoaching
• truvalisus treeningul (füüsiline, psüühiline, kognitiivne, emotsionaalne, seksuaalne)
• coachi isiklikud ja erialased väärtused
• coachi identiteet ja selle kujunemine, rollid
• võim ja selle (kuri)tarvitamine
• sisemine ja väline distsipliin
• coachi käitumine ja sportlase saavutused
• coachi stress ja läbpõlemine
• erialased teadmised ja nende rakendamine
• suhtlemine sportlase, tema lähedaste, rahastajate ja kogukonnaga
• praktilised juhised igapäevatööks